U heeft een medische klacht en dringend behoefte aan uw huisarts maar het is avond, nacht of weekend. Op die momenten belt u met de Huisartsenpost Oostelijk Zuid Limburg 045 – 577 88 44
U bespreekt via dit telefoonnummer direct uw klacht met een speciaal opgeleide triagiste. In dit gesprek stelt de triagiste u vragen om u zo goed mogelijk te kunnen adviseren of helpen. Ze doet dit volgens landelijke richtlijnen om uw probleem snel helder te krijgen. De triagiste kan vier dingen adviseren:
U KRIJGT TELEFONISCH ADVIES
Met het gesprek en advies per telefoon bent u voldoende geholpen. Zo nodig maakt u de volgende werkdag een afspraak met uw eigen huisarts voor verdere behandeling.
U BEZOEKT DE HUISARTSENPOST
De triagiste maakt een afspraak met u voor een bezoek aan de Centrale Huisartsenpost Nightcare waar u zo spoedig mogelijk verder wordt geholpen. Neem een geldig identiteitsbewijs mee.
EEN HUISARTS BEZOEKT U THUIS
Vanwege medische redenen is het nodig dat een huisarts naar u toe komt en uw klachten behandelt. De triagiste plant een tijdstip.
U GAAT NAAR HET ZIEKENHUIS
Uw klacht is dusdanig spoedeisend of gecompliceerd dat u meteen naar het ziekenhuis wordt verwezen. De triagiste meldt u bij het ziekenhuis aan.
Bereikbaarheid
Henri Dunantstraat 5
6419PC Heerlen
OPENINGSTIJDEN
Maandag t/m vrijdag: van ’s avonds 17.00 uur tot ’s morgens 08.00 uur.
Zaterdag, zondag en feestdagen: 24 uur dag en nacht.
U moet altijd eerst even bellen voordat u de huisartsenpost bezoekt. Houd bij het maken van de afspraak uw verzekeringspas en eventuele medicatie bij de hand.