van Lennepstraat 4

6416 EG

045-5415174

Bij spoed toets 1

Spreekuren

Spreekuren

Onze huisartsen houden spreekuur uitsluitend op afspraak.

U kunt ervoor kiezen om uw afspraak digitaal in te plannen, dat gaat ook via een handige app. Om hier gebruik van te kunnen maken dient u een account aan te vragen via https://mcmolenhoek.uwzorgonline.nl.

Uiteraard kunt u ook bellen om een afspraak te maken, dit kan vanaf 08.00 uur. Als het druk is, kan het zijn dat u op het moment van uw voorkeur niet bij uw eigen huisarts terecht kunt. Er is altijd een collega beschikbaar voor dringende zaken.

Bij het maken van een afspraak zal de assistente u vragen naar de reden van uw komst. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard/spoedeisendheid van uw klachten. De duur van één enkele afspraak is 15 minuten. Mocht u meer tijd nodig hebben of wilt u meerdere klachten bespreken, dan verzoeken wij u dit door te geven aan de assistente.

De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

Zeg uw afspraak uiterlijk 2 uur van tevoren af. Zodat wij een andere patiënt kunnen helpen.

 

Heeft u een korte vraag of wilt u kort overleggen met uw huisarts ? Dan kunt u de huisarts ook telefonisch spreken. Via de assistente kunt u een terugbelafspraak inplannen, als u dit doet voor 11 uur s`ochtends dan zult u in de loop van de middag worden teruggebeld.

Huisbezoek door huisarts

Een huisbezoek is uitsluitend bedoeld voor mensen die vanwege gezondheidsredenen niet in staat zijn om zelf naar de praktijk te komen. Dit kunt u telefonisch aanvragen voor 10 uur.

Huisbezoek door assistente

Een keer per week kan de assistente bij u thuis komen voor bijvoorbeeld uw bloeddruk controle, oren uitspuiten en injecties geven.

Bij Medisch centrum Molenhoek werken twee praktijkondersteuners. Zij zijn speciaal opgeleid en werken onder supervisie van de huisartsen.

Praktijkondersteuners Kim Pluijmen en Rachelle Hoofwijk begeleiden patiënten met COPD, diabetes, hoge bloeddruk of een hart-vaatziekte. Kim Pluijmen is aanwezig op maandag, dinsdag en donderdag. Telefonisch is ze op deze dagen bereikbaar tussen 12.30 – 13.00uur. Rachelle Hoofwijk is aanwezig op maandag, dinsdag, woensdag en donderdag, telefonisch is ze bereikbaar tussen 12.30 – 13.00uur.

Nicolle Jacqx en Thea Verstegen zijn psychosociale hulpverleners en richten zich op de psychische problemen en klachten zoals;

  • Depressie en somberheid
  • Angst en paniekstoornis
  • Relatie/werk en gezinsproblematiek
  • Burn-out
  • Stress
  • Verwerkingsproblematiek
  • Vermoeidheidsklachten
  • Onverklaarbare lichamelijke klachten

 

Tevens beschikken we ook over een interculturele praktijkondersteuner (POH). Dhr Hassan Zannoudi beheerst diverse Arabische talen en Berber (tarifit). Hij helpt in het samenbrengen van culturele en religieuze aspecten met de best passende zorg. Hij kan de huisarts helpen tijdens het gesprek met u of voert dit gesprek alleen met u. 

Heeft u situaties waarin u zijn ondersteuning goed kunt gebruiken? Neem dan contact op met uw huisarts. 

De assistentes staan u als eerste te woord wanneer u met de praktijk belt. U kunt – op afspraak – ook bij hen terecht voor o.a. de volgende medische handelingen:

  • Bloedafname
  • Hartfilmpjes
  • Injecties
  • Wondverzorging
  • Hechtingen verwijderen
  • Oren uitspuiten
  • Stikstofbehandeling
  • Wegen en meten
  • Longfunctie
  • Gehoortest
  • Tapen
  • Uitstrijkjes maken (alleen voor bevolkingsonderzoek)
  • Vaatonderzoek (Enkel-arm index)

Het komt de laatste tijd steeds vaker voor dat patiënten een afspraak maken om vervolgens niet op het spreekuur te verschijnen. Hiermee gaat onnodig spreekuur tijd verloren. Deze verloren tijd gaat met name ten koste van andere patiënten, die ook graag een afspraak willen maken.

Als u de afspraak niet door kunt laten gaan vragen wij u (het liefst 24 uur) van tevoren de afspraak af te zeggen door te bellen naar 045 541 51 74. Een andere patiënt kan dan in uw plaats ingepland worden. Bij drukte aan de telefoon kunt u de afspraak ook per email afzeggen: assistentemolenhoek@ezorg.nl of via uw online account.

 

Bij een medische calamiteit vragen wij u altijd eerst telefonisch contact op te nemen via onze spoedlijn (045-5415174, keuze 1). De dienstdoende assistente kan dan uw huisarts alvast waarschuwen, een spoedvisite afspreken, de behandelkamer alvast vrijmaken, 112 bellen of voorrang op het spreekuur regelen.

Bij een medische calamiteit buiten kantooruren kunt u bellen naar de Huisartsenpost Oostelijk Zuid Limburg (045-57788440). Ook hier is het dringende advies altijd eerst te bellen, omdat zij ook op afspraak werken. Een triagiste zal u eerst een aantal vragen stellen om de urgentie van uw klacht te beoordelen. Het kan zijn dat u geen afspraak krijgt maar een advies. Dit wordt ook altijd naar uw eigen huisarts gecommuniceerd.

U heeft een medische klacht en dringend behoefte aan uw huisarts maar het is avond, nacht of weekend. Op die momenten belt u met de Huisartsenpost Oostelijk Zuid Limburg 045 – 577 88 44

U bespreekt via dit telefoonnummer direct uw klacht met een speciaal opgeleide triagiste. In dit gesprek stelt de triagiste u vragen om u zo goed mogelijk te kunnen adviseren of helpen. Ze doet dit volgens landelijke richtlijnen om uw probleem snel helder te krijgen. De triagiste kan vier dingen adviseren:

U KRIJGT TELEFONISCH ADVIES

Met het gesprek en advies per telefoon bent u voldoende geholpen. Zo nodig maakt u de volgende werkdag een afspraak met uw eigen huisarts voor verdere behandeling.

 

U BEZOEKT DE HUISARTSENPOST

De triagiste maakt een afspraak met u voor een bezoek aan de Centrale Huisartsenpost Nightcare waar u zo spoedig mogelijk verder wordt geholpen. Neem een geldig identiteitsbewijs mee.

 

EEN HUISARTS BEZOEKT U THUIS

Vanwege medische redenen is het nodig dat een  huisarts naar u toe komt en uw klachten behandelt. De triagiste plant een tijdstip.

 

U GAAT NAAR HET ZIEKENHUIS

Uw klacht is dusdanig spoedeisend of gecompliceerd dat u meteen naar het ziekenhuis wordt verwezen. De triagiste meldt u bij het ziekenhuis aan.

 

Bereikbaarheid

Henri Dunantstraat 5
6419PC Heerlen

OPENINGSTIJDEN

Maandag t/m vrijdag: van ’s avonds 17.00 uur tot ’s morgens 08.00 uur.
Zaterdag, zondag en feestdagen: 24 uur dag en nacht.

U moet altijd eerst even bellen voordat u de huisartsenpost bezoekt. Houd bij het maken van de afspraak uw verzekeringspas en eventuele medicatie bij de hand.

Translate »

Login in het portaal van uw Huisarts

Om online een afspraak te maken dient u in te loggen in het patiëntenportaal. U hebt hier DigiD voor nodig. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

Heb ik wel een afspraak nodig?

Liever telefonisch?

Registreer uzelf bij onze praktijk

1
2
3
4
Last Page
Kunt u ook aangeven waarvoor?
Toestemming LSP Voor informatie zie:
https://www.volgjezorg.nl/toestemming *

Wij nemen nieuwe patiënten aan

Schrijf u in via het formulier

Wij zijn open voor nieuwe inschrijvingen. Vul het formulier volledig in. U ontvangt binnen 72 uur een bevestiging van onze praktijk per mail. 

Heeft u nog verdere vragen? Dan kunt u een telefonische terugbelafspraak maken. 

Neem hiervoor contact op met onze doktersassistente.

Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Uitslagen onderzoek

Via Mijn Medisch Dossier is het mogelijk om inzage in uw medisch dossier te verkrijgen. Het is mogelijk om inzicht te verkrijgen in onderstaande punten:

– Laboratoriumuitslagen
– Lichamelijk onderzoek
– Toegangslogboek
– Verslaglegging
– Overgevoeligheden en bijzonderheden
– Mijn documenten 
– Actueel medicatieoverzicht

Login in het portaal van uw Huisarts

Om uw een e-consult (een belangrijk minder dringend bericht) te versturen aan uw huisarts dient u in te loggen in het patiëntenportaal. Klik op de knop hieronder om in te loggen.

E-Consult

Bij minder dringende klachten kunt ons een e-Consult sturen. Onze praktijk beantwoord uw vraag dan meestal binnen 48h. Omdat u niet belt scheelt dit ons inkomende telefoontjes en helpt dit ons om drukte te spreiden.

Toch liever telefonisch? Bel voor een afspraak

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Herhaalmedicatie

U kunt via deze website uw eigen chronisch actieve medicatie herhalen.

Als u langere tijd één of meerdere medicijnen gebruikt, heeft de apotheek speciaal voor u een gratis service: zij zorgen ervoor dat uw medicijnen op een vooraf afgesproken tijdstip klaar staan. U hoeft dan bijna nooit meer een herhaalrecept bij uw huisarts aan te vragen.

Login in het portaal van uw Huisarts

Weet u dat u veel medische zaken tegenwoordig online kunt regelen waar en wanneer u maar wilt? Dit bespaart u een telefonisch contact met onze huisartsenpraktijk. Zo kunt u uitslagen inzien, herhaalrecepten aanvragen of een vraag stellen aan uw huisarts. U kunt dit regelen op twee manieren: via de ‘patiëntenomgeving’ op onze website of met de ‘Mijn Huisarts Online’ app.

Dossier inzage

Uw huisarts zet alle informatie over uw gezondheid in de computer. Dat heet een medisch dossier. De huisarts zet er bijvoorbeeld in welke ziektes u heeft, welke onderzoeken en behandelingen u heeft gehad en welke medicijnen u gebruikt. Zo staan uw medische gegevens allemaal bij elkaar.

Gegevensuitwisseling

Hoe werkt het Landelijk Schakelpunt?

Je (huis)arts en je apotheken kunnen hun computer aansluiten op het Landelijk Schakelpunt (LSP). Via het LSP kunnen ze jouw belangrijkste medische gegevens delen. Een andere zorgverlener kan die medische gegevens bekijken.
In onderstaande video wordt kort uitgelegd hoe het LSP werkt als je op de huisartsenpost komt.

Herhaalrecept Bestellen

1
Uw gegevens
2
Gegevens Apotheek
3
Medicijnen
4
Last Page
Voorletters
Achternaam
Geboortedatum
Email *
Telefoonnummer
Apotheek
Laten Bezorgen?
Medicijnen
Opmerkingen
Ga naar de inhoud